Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023

ΠΟΣΟΧΗ ΚΛΕΙΣΤΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΛΗΞΟΥΡΙ ΣΑΜΗ

 

Άλλη μια φορά προβληματική η επικοινωνία Παλλικής με την
Αγία Ευφημία, Φισκάρδο, Σάμη
Όποιος θέλει να πάει από Ληξούρι προς αυτές τις περιοχές
αλλά και προς Ιθάκη, Αστακό, Λευκάδα, μακραίνει πολύ
η απόσταση γιατί ακολουθεί άλλους δρόμους
Δυστυχώς η Παλλική πληρώνει άλλη μια φορά για κάτι που
Φταίνε άλλοι 

Στο.kefaloniapress.g αναφέρεται







Απο χθες με απόφαση της Περιφέρειας και την έγκριση της Τροχαίας έκλεισε μέρος της επαρχ. οδού 25 (στη θέση «Χειμωνικό») για το χρονικό διάστημα από 31-10-2023 έως και 31-5-2024.

Η κίνηση των οχημάτων το διάστημα αυτό θα εκτελείται:
Α) Κατεύθυνση Αργοστόλι – Φισκάρδο:
Αργοστόλι – Διασταύρωση Δραπάνου – Διλινάτα – Δρόμος Φάλαρης – Διβαράτα – Φισκάρδο
Β) Κατεύθυνση Ληξούρι – Φισκάρδο:
Ληξούρι – Διασταύρωση Καρδακάτων – Διασταύρωση Δραπάνου – Διλινάτα – Δρόμος Φάλαρης – Διβαράτα – Φισκάρδο.

Δεκάδες οδηγοί που ταλαιπωρήθηκαν σημερα ρωτάνε γιατί δεν τοποθετήθηκαν αμέσως και ταμπέλες σήμανσης εκεί που αρχίζει και τελειώνει η απαγόρευση.

Επισημαίνουν δε ότι ειναι σημαντικό να μπει ταμπέλα στα Διβαράτα για αναστροφή πριν διανύσουν τόσα χιλιόμετρα και βρεθούν στον κλειστό δρόμο.

Ναι, πρώτα μπαίνουν οι ταμπέλες και μετά αρχίζει το έργο. Μην αγανακτείτε που ο κόσμος διαμαρτύρεται. Προέχει η ασφάλεια των οδηγών , επιβατών και οχημάτων.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μπορείτε να περνάτε απο το παλιό γεφυράκι. Θα γκρεμιστεί τις επόμενες ημέρες με άδεια της Αρχαιολογίας. Δεν ειναι ασφαλές.

√ Προς ενημέρωση : ο κύριος του έργου για την κατασκευή της νέας γέφυρας είναι το Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ/Γ.Γ.Υποδομών.



ΓΕΦΥΡΑ «ΧΕΙΜΩΝΙΚΟΥ» ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ:

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ

 

Η γέφυρα του «Χειμωνικού» βρίσκεται στον Αγκώνα της Κεφαλονιάς. Πέρα από την συγκοινωνιακή της σημασία, αφού συνδέει την περιοχή του Αργοστολίου (παραλιακός) αλλά και την περιοχή της Παλικής με την βόρεια Κεφαλονιά, (Μύρτο, Ασο, Φισκάρδο, μέσω αυτού την Λευκάδα),(την Αγία Ευφημία και την Σάμη μέσω της οποίας την Πάτρα, τον Αστακό και την Ιθάκη) έχει την αξία της και στην σύγχρονη ιστορία της Κεφαλονιάς. Η παλιά πέτρινη γέφυρα η οποία υπάρχει ως σήμερα, θυμίζει την παρουσία της Γερμανικής κατοχής στο νησί, (κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές) αλλά και την αντιστασιακή δράση του λαού μας.

Η γέφυρα που κατέρρευσε με τον «ΙΑΝΟ» στις 17 Σεπτέμβρη του 2020, είχε κατασκευαστεί το 1972 και παρέμενε για 50 σχεδόν χρόνια ασυντήρητη, τοποθετημένη σε μια δύσκολη μορφολογικά περιοχή με μεγάλες «πιέσεις» από τα καιρικά φαινόμενα.

Το πλήγμα για την συγκοινωνία και την επικοινωνία από και προς την Παλική ήταν μεγάλο. Το αντιμετώπισαν, το τοπικό ΚΤΕΛ που δεν είχε την δυνατότητα σύνδεσης για Σάμη και Πόρο Κεφαλονιάς, το αντιμετώπισαν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς Λευκάδα, Αστακό, Ιθάκη ή Κυλλήνη. Τα οχήματα που έπρεπε να πάνε στον ΧΥΤΑ της Παλοστής, τα τουριστικά λεωφορεία, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οι επισκέπτες για την πρόσβαση τους προς τον Μύρτο και τα Σπήλαια της Σάμης αλλά και προς την Ιθάκη.

Και φυσικά, όσοι χρειάζονταν να μεταβούν από και προς τις περιοχές αυτές. Αυτό το σοβαρό πρόβλημα είχε προκαλέσει την οργή και αγανάκτηση στους κατοίκους και εγκυμονούσε κινδύνους. Η βασική αυτή αρτηρία δεν λειτουργούσε, με αποτέλεσμα να κοπεί ένα μεγάλο κομμάτι της Κεφαλονιάς στα δυο και μόλις 10 μήνες μετά, στις 17.07.2022 δόθηκε η πρόχειρη λύση της γέφυρας BAILEY.

Στις 25.09.2023 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο η τροποποίηση του Προγράμματος Δράσης που περιλάμβανε ως νέο έργο: «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ -ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗΣ και ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ BAILEY ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ «ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ» ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ». Διατυπώσαμε ερωτήματα σε σχέση με την διακοπή κυκλοφορίας και το πιθανό κόψιμο της Κεφαλονιάς στα δύο, τις εναλλακτικές που πιθανόν να υπάρχουν ως προς την παράλληλη λειτουργία της γέφυρας BAILEY με την υπό κατασκευή καινούργιας, αλλά και για άλλη εναλλακτική λύση από το ίδιο σημείο. Δεν πήραμε καμιά συγκεκριμένη απάντηση από την Περιφερειακή Αρχή. Ζητήσαμε να δεσμευθούν για τον χρόνο κατασκευής της- μια και η πρόχειρη BAILEY έκανε 10 μήνες για να μπει- και απάντησαν για πριν το καλοκαίρι. Ρωτήσαμε πότε θα ξεκινήσει το έργο κατασκευής, αν θα είναι ταυτόχρονη η απομάκρυνση της γέφυρας, επίσης αν υπάρχει έγγραφη δέσμευση επιστημόνων και των Τεχνικών Υπηρεσιών για όλα αυτά, αλλά και πάλι δεν απάντησαν.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση τοποθετηθήκαμε με αρνητική ψήφο έως ότου παρασχεθούν όλα τα παραπάνω. Εκφράζοντας τους φόβους μας ότι μπορεί να απομακρυνθεί η γέφυρα χωρίς να έχει καν ξεκινήσει το έργο κατασκευής, άλλωστε έχουμε πικρή πείρα από αυτά.

Παράλληλα επισημαίνουμε την αναγκαιότητα:

·         να παραμείνει η παλιά ιστορική πετρόκτιστη γέφυρα και να μην κατεδαφιστεί που είναι συνδεδεμένη με την ιστορία και την ζωή των κατοίκων της περιοχής.

·         το συγκεκριμένο έργο που είναι κομμάτι των έργων της Παλικής για τους σεισμούς του 2014,να μην έχει προβλήματα υποχρηματοδότησης από την κυβέρνηση ή καθυστερήσεων από την κατασκευαστική εταιρεία μέσο παρατάσεων με διάφορες δικαιολογίες.

 

Μετά από τα παραπάνω και χωρίς καμιά ενημέρωση από την Περιφερειακή Αρχή, ήρθε σε γνώση μας και μετά από αίτημα μας, μας κοινοποιήθηκε το από 07.09.2023 έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προς της Π.Ε. Κεφαλονιάς (υπόψη κ. Αντιπεριφερειάρχη) και κοινοποίηση στην Περιφερειάρχη κ. Κράτσα, που μεταξύ άλλων αναφέρει:

«…Τίθεται ως κρίσιμη ημερομηνία για την τήρηση του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος εργασιών… η απομάκρυνση της μεταλλικής γέφυρας BAILEY στη θέση Αγκώνα-Χειμωνικό να πραγματοποιηθεί το αργότερο έως την 14.10.2023 με μέριμνα της Π.Ε. Κεφαλονιάς και Ιθάκης… Ο κυκλοφοριακός φόρτος που κυρίως επηρεάζεται είναι μεταξύ των οικισμών Ληξουρίου και Διβαράτων, ο οποίος δεν είναι μεγάλος. Επιπλέον οι όποιες μεταφορικές ανάγκες μπορούν να εξυπηρετηθούν προσωρινά από εναλλακτική διαδρομή μέσω «Φάλαρης»… Οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας….. θα ολοκληρωθούν πλήρως με την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2024…».

Στις 28.09.2023 με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς αποφάσισε την δέσμευση πίστωσης για τις εργασίες απομάκρυνσης της γέφυρας.

Στις 06.10.2023 με απόφαση της Περιφερειάρχη, εγκρίνει τα στοιχεία του φακέλου της δημόσιας Σύμβασης Απευθείας Ανάθεσης για την επιλογή αναδόχου για την απομάκρυνση της γέφυρας BAILEY.

Με βάση τα παραπάνω να πάρει άμεσα θέση η σημερινή αλλά και η νέα Περιφερειακή Αρχή και να δώσει απαντήσεις, τί πρόκειται να κάνει για όλα τα παραπάνω ζητήματα που αφορούν την ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών της Κεφαλονιάς.

 

18.10.2023


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου