Θέλομε να γίνωμεν ελεύθεροι και όχι να λεγόμεθα ελεύθεροι

ΗΛΙΑΣ ΖΕΡΒΟΣ ΙΑΚΩΒΑΤΟΣ 26-12-1848

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΠΛΗΓΕΣ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ


Οι δίδυμοι Σεισμοί του 2014 στην Παλλική αφήσαν
πολλές πληγές που ακόμα μετα από 8 χρονιά είναι
ανοιχτές Στα Δαμουλιανάτα και το Ρίφι όλα αυτά
τα χρόνια δυο σπίτια στον κεντρικό δρόμο ήταν
σημεία αναφοράς για την επικινδυνότητας τους
Οικία Δανελάτου στα Δαμουλιανάτα και οικία
Γαβριελάτου στo Ρίφι


ΟΙΚΙΑ ΔΑΝΕΛΑΤΟΥ 

                                                ΟΙΚΙΑ ΓΑΒΡΙΕΛΑΤΟΥ 

                                                ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ                                           

Δυο σπίτια που στον φοβερό σεισμό του 1953 
έμειναν όρθια χωρίς πρόβλημα  Όμως στα χρόνια
που ακολουθήσαν έμειναν από ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ
Οι ιδιοκτήτες έφυγαν για Πάντα Οι κληρονόμοι
είναι μακριά  Εγκαταλειμμένα βρέθηκαν στο
έλεος του σεισμού που προξένησε σοβαρά                  
προβλήματα Κρίθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΚΑΤΑΔΑΦΙΣΤΕΑ 

            

                                       ΕΡΓΑ ΣΕΙΣΜΩΝ 

Έφτασε μοιραία  η  Ώρα της κατεδάφισης με 
καθυστέρηση 5-6 χρόνων 
Δυο σπίτια που θα έπρεπε να έχουν ανακαινιστεί
ως διατηρητέα και να στολίζουν τα δυο χωριά
αφήσαν χώρο για ΠΑΡΚΙΝΓΚ
Μην ξεχνάμε ότι η οικία Δανελάτου ήταν στα
τουριστικά έντυπα μέχρι πριν την μερική κατάρρευση
της σαν δείγμα παραδοσιακού Κεφαλονίτικου  σπιτιού
Μετά τις ζημιές από τον σεισμό  είχαν καταστεί πολύ
επικίνδυνα
Στα Δαμουλιανάτα στην είσοδο του χωριού δεν ήταν
το καλύτερο θέαμα για τον επισκέπτη Επίσης είχε
γίνει εστία τρωκτικών
Στο Ρίφι υπηρχε Σοβαρός κίνδυνος από κατάρρευση
Ήταν απέναντι από της  Ταβέρνας ΑΤΣΟΥΠΙ και ειδικά
το καλοκαίρι πολλά άτομα αλλά και αμάξια ήταν
στο δρόμο συνέχεια διπλά στους ετοιμόρροπους τοίχους 
Μια ιστορία 100 και πλέον χρόνων μεταφέρθηκε
ως μπάζα στις χωματερές




ΕΡΓΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ  






                                            
                                             ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΣΕ ΘΕΑ 

                                          ΦΩΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΦΙΛΑΤΟΣ 

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022

ΣΠΑΝΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ

 

Μια σπάνια εικόνα του αγίου Γερασίμου με τους: Μέγα Κωνσταντίνο,  Αγία Ελένη και απόστολο Παύλο  

 

Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός


 

Σε ιστορικό ναΐσκο του Ληξουρίου φιλοξενείται μια εικόνα, που ως δέηση στο κάτω μέρος, παρουσιάζει  μια ενδιαφέρουσα αγιογραφική σύνθεση. Πρόκειται για μια σπάνια θεματική, που εικονίζει τέσσαρις άγιες μορφές,  που στη βιωτή τους έδρασαν σε διαφορετικούς αιώνες.  Στο κέντρο  και στις οριζόντιες κεραίες του Σταυρού, εικονίζονται οι βασιλείς άγιοι: Η Αγία Ελένη και ο Μέγας Κωνσταντίνος, που φορούν  πατριαρχικά ρούχα  ή καλύτερα θα έλεγα πως πρόκειται για αρχιερατικό σάκο.  Το χρώμα των ενδυμάτων διαφορετικό και στις δυο μορφές, δημιουργεί αντίθεση. Φανερό είναι, παρόλη τη φθορά της εικόνας, πως πρόκειται για  τους: Κωνσταντίνο και Ελένη, που φέρουν στην κεφαλή τους το βασιλικό διάδημα.  Η αγιογράφηση του Τιμίου Σταυρού στο κέντρο της εικόνας  σε συνδυασμό με  την Αγία Ελένη, αποτελούσε  γεγονός που σημάδεψε την Ορθοδοξία και στύλωσε την πίστη κατά τα χρόνια εκείνα του Βυζαντίου.  Στα δεξιά, με μικρή κλίση του σώματος  προς τα έξω, εικονίζεται ο απόστολος Παύλος, κρατώντας ανοικτό βιβλίο, με εκκλησιαστική γραφή που αναφέρεται στην εκκλησία του Ιησού Χριστού.  Τον αγγίζει το βασιλικό χέρι του Μεγάλου Κωνσταντίνου με ανάλαφρο τρόπο, δείχνοντας την στερεότητα της Χριστιανικής Πίστης. Στο άλλο άκρο της εικόνας εικονίζεται ο Άγιος Γεράσιμος,  ο νέος ασκητής της Κεφαλληνίας, φοράει το ασκητικό σχήμα, στέκεται, με ελαφρά κλίση γερμένο το σώμα του προς τα έξω, προτάσσει το ειλητάριό του με την συνηθισμένη επιγραφή και λίγο πιο κάτω, το χέρι του διασταυρώνεται με το βασιλικό χέρι της Αγίας Ελένης. Εν κατακλείδι, η εικόνα έχει πολύ μελετητικό ενδιαφέρον και πιστεύω πως, συνδυάζει τους βασικούς πυλώνες της ιστορικής πορείας του χριστιανισμού στην Κεφαλονιά.  Δημοσιεύεται για πρώτη φορά, λόγω της εορτής του αγίου Γερασίμου.  

Άγιος Γεράσιμος,

 ο της Κεφαλληνίας ο πολύτιμος θησαυρός

και των Ορθοδόξων  ο προστάτης*.

 

 

Γεράσιμος Σωτ. Γαλανός

 

 

Ο 16ος  αιώνας είναι αυτός που σημαδεύει έντονα την ιστορία της Ελλάδος μέσα από  δύο μεγάλους άξονες, αυτόν της Τουρκοκρατίας  και αυτόν της Γαληνότατης Βενετιάς, που ενισχυμένη με  βυζαντινή κληρονομιά, κυριαρχούσε στα λιμάνια και πρωτοστατούσε στο εμπόριο και στη διοίκηση. Ωστόσο, ο Ελληνισμός  έδινε τον αγώνα επιβίωσή του, τόσο μέσα στον ίδιο του τον  εδαφικό χώρο όσο και έξω από αυτόν, στην Ευρώπη, με άμυνες που και στις δυο περιπτώσεις αν και διαφορετικού χαραχτήρα, στάθηκαν εκδηλωτικές και ευεργετικές για τον δυτικό κόσμο.

            Στην πρώτη περίπτωση, που ο ελληνισμός δυναστεύονταν από το σπαθί του Τούρκου δυνάστη, με βαριά φορολογία την  ίδια τη ζωή, την ελευθερία και την πίστη, η Θεία Πρόνοια, αποστέλλει μια σωρεία  αγίων και δασκάλων,  μορφών γνώσης και Ορθοδοξίας για να κρατήσουν με τρόπο και δράση, τον ταλαίπωρο λαό που καθημερινά στέναζε και υπέφερε σκληρά.

            Στη δεύτερη περίπτωση Έλληνες που δεν μπόρεσαν να αντέξουν τον τουρκικό ζυγό, πέρασαν μέσω των Επτανήσων στην Ευρώπη, κυρίως στην Ιταλία και κατέθεσαν το δικό τους πολιτισμό με αποτέλεσμα να γονιμοποιήσουν ευρύτερα τη δυτική σκέψη και κουλτούρα και να γεννηθεί  μια πολιτιστική Αναγέννηση.

             Ωστόσο, στα Επτάνησα και σε άλλα νησιά  κυρίαρχοι  τότε ήταν οι Ενετοί, που με τη σειρά τους ανέπτυξαν και καλλιέργησαν τις δικές τους ιδιαιτερότητες και δράσεις για τα συμφέροντά τους, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι αρχικά να μην μπορούν να αντιδράσουν αλλά στη μεγαλύτερη μάζα τους να ακολουθούν το άρμα του δυνάστη Βενετού.

             Έτσι τα Επτάνησα, που γεφύρωναν την Ανατολή και τη Δύση, στυλοβάτες ήθους και πράξης, γλώσσας  Ελληνικής και Πίστης Ορθόδοξης, ιδίως στην Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο, «παρουσιάζονται»  οι άγιοι: Γεράσιμος και Διονύσιος. Και στέκεται σπουδαίο για περαιτέρω ανάλυση και κριτική σκέψη, πώς τούτες οι άγιες μορφές μπόρεσαν να επιβληθούν με τρόπο μοναδικό, αντιμετωπίζοντας νοοτροπίες και συνήθειες, που ήταν καθοδηγούμενες από ένα ισχυρό καθολικό δόγμα, το οποίο οι πρεσβευτές του δεν έβλεπαν για τα δικά τους συμφέροντα με καλό μάτι την αντίθετη πλευρά, αυτή της Ορθοδοξίας.

            Στην περίπτωση της Κεφαλληνίας, που η γεωγραφική της θέση, τα κάστρα της και τα λιμάνια της, είχαν εκλεκτή θέση στους  σκοπούς των Ενετών, παρουσιάζεται μέσα στην καρδιά του νησιού ο καλόγερος από την Πελοπόννησο, ο Γεράσιμος Νοταράς.

            Μορφή ευγενική και πράα, με υπόξανθο γένι, με μάτια έντονα γεμάτα αναζήτηση, και με μια κλίση του σώματος του προς τα μέσα, καταφέρνει να  σταθεί στο  δύσκολο νησί  μας και μάλιστα να γίνει αποδεκτός από τον λαό του, μέσα από κοινή πορεία και αγώνες.

            Είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, από την Πελοπόννησο, ο πολυταξιδεμένος, ο ασκητής, που ζούσε  σκάβοντας τα χώματα της κοιλάδας των Ομαλών, που ημέρευε τις ψυχές των ταραγμένων από κακό πνεύμα και από ανθρώπινα πάθη.

             Είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, το αρχοντόπουλο από τα Τρίκαλα Κορινθίας, που την ημέρα πάλευε να ανοίξει πηγάδια και να κρατήσει το νερό και το βράδυ βλέποντας τα αστέρια και το χώμα μέσα στο ασκητήριο –πηγάδι, προσευχόταν δαμάζοντας το είναι του από όλα εκείνα που κάνουν τον άνθρωπο άπληστον.

            Είναι  ο Γεράσιμος Νοταράς, που θα  «παλέψει» με τη δράση του τους άρπαγες των χωριών και θα τους καλέσει να Τον  πλαισιώσουν με σεβασμό και με εκτίμηση και που θα φτάσουν να τον εξυψώσουν στο επίπεδο του μεγάλου Αγίου.

            Είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, που εν ζωή θα σταθεί εμπόδιο στους  πονηρούς πειρασμούς και στα κακά πνεύματα, που οι άνθρωποι καλλιεργώντας τα πάθη τους, γεννούσαν και κουβαλούσαν μέσα τους.

            Είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, ο στεγνός καλόγηρος στο σώμα και φωτεινός στην ψυχή, που με τη στάση του, χωρίς εξάρσεις έδινε μάθημα στον καθολικόν ιερωμένον και στο δυνάστη Ενετό,  πώς, ο ομόθρησκος λαός προς αυτόν, όσα και να περάσει, την Ορθόδοξη Πίστη του, δεν αλλοιώνει και δεν χάνει.

            Τέλος, είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, που αξιώθηκε τη Θεία Χάρη, της αφθαρσίας και υψώθηκε στην τάξη των Αγίων Δασκαλών και Οσίων, που και όταν το νησί μας περνούσε το κακό της αρρώστιας, της σιτοδείας, του λιμού, του σεισμού, τον  λιτανεύανε και  συνεχίζουμε να τον λιτανεύουμε, ζητώντας του τη μεσιτεία προς τον Ύψιστον  Πατέρα των Πάντων.

            Αναζητώντας σήμερα τη μορφή του, τα μάτια μας πέφτουν στο Ιερό Σκήνωμά του, και το χέρι μας σχηματοποιεί το σημείο του Σταυρού, ενώ η γλώσσα μας μέσα από τη ψυχή μας τον ευλαβείται και τον παρακαλεί για το καλύτερο.

            Αναζητώντας τη μορφή του, η ίδια  η στάση μας και η σμίξη μας στα πανηγύρια του μας δίνει την απάντηση. Κάτω από τον ιερό πλάτανο που αυτός φύτεψε και το πηγάδι που αυτός βάθυνε με κόπο, γιομίζει η ψυχή μας πίστη Ορθόδοξης Ανατολής του Ιησού Χριστού μας.

            Πέρασε το άγιο πρόσωπό του, στις εικόνες, χαράχτηκε ζωγραφικά στις τοιχογραφίες των ναών, πέρασε  η μορφή του και το βίος του τα σύνορα του νησιού μας και αποδέχτηκαν τη θεία Τού χάρη πολλοί άνθρωποι. Για χάρη Τού πολλοί κράτησαν την Ορθόδοξη πίστη τους, για χάρη Τού καυχιόμαστε πως τον έχουμε Άγιο και προστάτη μας. Αυτός είναι ο καλόγηρος  Γεράσιμος Νοταράς, που έγινε Κεφαλονίτης και Άγιος, συγκερασμός ιδιοτήτων σπάνιος και μοναδικός.

            Όπου και να αναζητήσουμε τη μορφή του, αγιογραφικά και εικονικά, ο Άγιος έχει εκείνη τη στάση, που γερμένος με μια κλίση του σώματός του δεν κουράζεται να  κρατά το ειλητάριό του και να μας «συνοδεύει» με τη γλυκιά του βλέψη, λέγοντάς μας...       

«Τεκνία ειρηνεύετε εν ευατοίς και μη τα υψηλά φρονείτε»

 

 

Πόσοι και πόσοι καλλιτέχνες και αγιογράφοι δεν Τον απεικόνισαν! Οι  αγιογραφικές τεχνοτροπίες ποικίλες και οι ιδιότητες που Τού έδωσαν πολλές. Εκείνο που σταθερά και αναλλοίωτο έμεινε σε όλους, ήταν το γαλήνιο βλέμμα του και το μήνυμά του, που ακόμη και σήμερα μας διδάσκει για έναν τρόπο ζωής μέσα στα δύσκολα ρωμαϊκά χρόνια που διαβαίνουμε.

            Κάνοντας απολογισμό, στο τι σήμερα είναι ο Γεράσιμος Νοταράς, όλοι θα αναφωνήσουμε, την ύπαρξή του, τη δωρεά προς Αυτόν της Θεία Χάρις, τη δράση του ως Δασκάλου και Αγίου.

 Ο Θείος Γεράσιμος, ο πολύτιμος θησαυρός  της Κεφαλληνίας, είναι Εκείνος που μας παρασέρνει στον λιτανικό του περίπατο προς τον πλάτανο και μας μαθαίνει πώς να αμυνθούμε όταν έλθουν χρόνοι χαλεποί και δύσκολοι. Εκείνος,  που μας συνάζει συχνά στο μοναστήρι του, και μας «παραδίδει» την ωραία ψαλτική ακολουθία του, που πιστοποίει λεκτικά και ακουστικά, στην πραγματική ουσία του Θείου Γέροντος των Ομαλών, τον μεγάλον Δάσκαλο και τον  Άγιο προστάτη των Ορθοδόξων.

 

 

Το κείμενο είναι μέρος από τον πρόλογο του Γεράσιμου Σωτ. Γαλανού στο βιβλίο των Γεράσιμου Σωτ. Γαλανού -Κωνσταντίνου Στάβερη «Ιστορώντας τον Άγιο Γεράσιμο τον νέον Ασκητή  και Θαυματουργό τον εν Κεφαλληνία» 2009  Έκδοση της Ιεράς Μητρόπολης Κεφαλληνίας  

Σ Σ  ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ  ΣΕ ΟΛΟΥΣ     

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022

ΤΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ

 





Από το  DETE.gr ΠΑΤΡΑΣ πήραμε το παρακάτω

Τρεις κούκλες που ζουν και δραστηριοποιούνται στην Πάτρα και μάλιστα είχαμε απολαύσει πέρυσι στο Καρναβαλικό θεατρικό δρώμενο «Καρναβάκχαι» – η Σάντυ Πατσαούρα, η Μαριλένα Τρακαλιάνη και η Βάλια Πλώτα – μας εξέπληξαν για ακόμη μια φορά ευχάριστα μέσω της performance που ετοίμασαν. Μιας βίντεο/performance με ένα θέμα που απασχολεί έντονα τον τελευταίο καιρό την ελληνική κοινή γνώμη, όπως είναι η σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας.Τα τρία κορίτσια της performance group clarity έφτιαξαν ένα βίντεο για την σεξουαλική παρενόχληση στον επαγγελματικό χώρο με σκοπό να προβάλλουν τις παρενοχλητικές συμπεριφορές όπως: προσβλητικά και σεξουαλικά σχόλια, εξαναγκασμό, κατάχρηση εξουσίας, «άγγιγμα» κ.α. οι οποίες δημιουργούν, στα άτομα που τις δέχονται, σοβαρές επιπτώσεις όπως η δυσπιστία στα πρόσωπα τους, ο φόβος, το αίσθημα της αδικίας, σε μια κοινωνία που εν τέλει στοχοποιεί τα θύματα αντί να στέκεται δίπλα τους. Οι επιπτώσεις αυτές αυξάνονται, καθώς δεν περιορίζονται στο προσωπικό επίπεδο μόνο, αλλά και στο άμεσο περιβάλλον τους. Ωστόσο, η static performance δεν εστιάζει μόνο στο γεγονός αυτό, αλλά έχει ένα επιπλέον στόχο: Να παρουσιάσει την επόμενη μέρα των θυμάτων, είτε αυτά είναι έμμεσοι αποδέκτες της σεξουαλικής παρενόχλησης είτε εμπλέκονται άμεσα (μάρτυρες των γεγονότων). Τέλος με την κοινοποίηση του static performance βίντεο στηλιτεύουμε το εχθρικό-κακοποιητικό περιβάλλον που υφίστανται οι γυναίκες και δείχνουμε την αθέατη «άλλη πλευρά» των θυμάτων» καταλήγουν οι clarity και αξίζει να δείτε το βίντεο των κοριτσιών στο instagram  που κυριολεκτικά καθηλώνει.

Πηγή  Dete.gr

Επισης το Patras events.gr εργαψε

Τρία κορίτσια που εργάζονται και δραστηριοποιούνται στην Πάτρα και υπηρετούν την τέχνη, έφτιαξαν μία ομάδα, την Clarity Performance.

Στο πλαίσιο αυτή η ομάδα δημιούργησε και παρουσίασε πρόσφατα στα social media ένα βίντεο για την σεξουαλική παρενόχληση που ταλανίζει τον εργασιακό και επαγγελματικό χώρο. «Η καλλιτεχνική ομάδα clarity παρουσιάζει ένα βίντεο για την σεξουαλική παρενόχληση στον επαγγελματικό χώρο.

Ένα ζήτημα που ταλανίζει πολύ την κοινωνία και κατά κυρίως λόγω τον γυναικείο πληθυσμό» γράφει η ομάδα σε σχετική της ανάρτηση.  Ωστόσο το βίντεο αυτό δεν εστιάζει μόνο στο γεγονός αυτό καθ' αυτό. Το βίντεο αυτό έχει στόχο να παρουσιάσει την επόμενη μέρα των θυμάτων είτε αυτά είναι άμεσοι αποδέκτες της σεξουαλικής παρενόχλησης είτε απλοί παρατηρητές.

Η ψυχολογία, τα προβλήματα και αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν, η δυσπιστία στα πρόσωπα τους, ο φόβος, το αίσθημα της αδικία, σε μια κοινωνία που εν τέλει στοχοποιεί τα θύματα αντί να στέκεται δίπλα τους.

Patras events.gr


                                                     ΒΑΛΙΑ  ΠΛΩΤΑ

Η χωριανή μας Βάλια (Ευαγγελία ) κόρη της Νότας Παντοπούλου,  εγγονή  Νίκου Παντόπουλου και της Λούλας Θεοφιλάτου Παντοπούλου

Γεννήθηκε στην Πάτρα αλλά έζησε τα παιδικά της χρόνια

στα Δαμουλιανάτα και στο Ληξούρι

Εργάζεται ως βοηθός εργοθεραπείας σε Κέντρο Ειδικής Αγωγής και σε Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης με ΑΜΕΑ.

Τα τρία κορίτσια (Ομάδα Clarity) κυκλοφορήσαν VIDEO που δημιουργήσαν  για την σεξουαλική παρενόχληση που ταλανίζει τον εργασιακό και επαγγελματικό χώρο.

ΤΟ VIDEO 

Τα Πατρινά ΜΜΕ αγκάλιασαν την προσπάθεια των κοριτσιών και την προβάλουν  Συνεντεύξεις έδωσαν  στο Ράδιο ΓΆΜΜΑ 94 fm

Η Ομάδα στην εκπομπη της Ελευθερίας Σεργιοπούλου 5/9/22

               Η Συνέεντευξη

Επίσης στην Ελεάνα Μαγδαληνού που Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος και σε πολλά άλλα SITE

H ομάδα τους CLARITY έχει προταθεί να μπει στην ΛΙΣΤΑ
ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ   

Θεωρούμε ότι αξίζει η προσπάθεια τους για πρόταση ως ΟΜΑΔΑ 
της χρονιάς 
Όποιος από τους Φίλους θέλει να προτείνει την CLARITY για
 πρόσωπα της χρονιάς μπορει να ακολουθήσει τα παρακάτω

ΚΛΙΚ  prosopaxronias 
Στην φόρμα που θα εμφανιστεί την συμπληρώνει όπως
Φαίνεται

Δεν ειναι απαραίτητο το τηλέφωνο σας  
Μετά την συμπλήρωση  οπως φαίνεται πατάτε ΥΠΟΒΟΛΗ  
Οταν γινει η σελίδα ΛΕΥΚΗ ειναι εντάξει 

Η ομάδα  στο instagram  
 

clarity_performers


 στο  F B Clariry Clarity  με την παρακατω ΦΩΤΟ