Θέλομε να γίνωμεν ελεύθεροι και όχι να λεγόμεθα ελεύθεροι

ΗΛΙΑΣ ΖΕΡΒΟΣ ΙΑΚΩΒΑΤΟΣ 26-12-1848

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

ΑΚΤΟΠΛΟ'Ι'ΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βιώνουμε την απαξίωση της ιδιαίτερης πατρίδας μας Κεφαλονιάς με την κατάργηση της κύριας γραμμής επικοινωνίας της "Πάτρα - Σάμη" με την υπόλοιπη Ελλάδα και φύλλο δεν κουνιέται! Η σύνδεσή της με τις παράπλευρες συγκοινωνίες "Κυλλήνη - Πόρος" και "Αστακός - Σάμη" με την προσθήκη των βεβαιωμένα επικίνδυνων δρόμων με θανατηφόρα ατυχήματα "Πάτρα - Κυλλήνη" και "Αντίριο - Αστακός", επαυξάνουν προοδευτικά την εγκατάλειψη από τους κατοίκους της μετά ιδίως των μέσα σε 61 χρόνια (1953 - 2014) κτυπημάτων του Εγκέλαδου και η αναλγησία των κυβερνώντων μας - ήπιος χαρακτηρισμός - εγγίζει τα όρια συνειδητής προδοσίας.
   Αυτό με οδήγησε να γράψω την παρακάτω έκκληση που ευγενώς δημοσίευσε και μάλιστα εντός πλαισίου η Εφημερίδα των Συντακτών στο φύλλο της την 22α Μα'ί'ου 2013 στη σελ.49:
                                                   ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΑΛΕΣΜΑ
   Με την απεμπόληση κάθε ουσιαστικής μέριμνας και ενδιαφέροντος για την νησιωτική Ελλάδα από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου - βλέπε σχετικό δημοσίευμα της "Εφημερίδας των Συντακτών", 16η τρέχοντος, σελ.54, "Άγονες γραμμές" και την προτροπή του στους υπερχρεωμένους νησιωτικούς δήμους να επιδοτήσουν τους εφοπλιστές αν θέλουν να βλέπουν βαπόρια στα λιμάνια τους:
    1ο) Ανακαλώ την ατελέσφορη επιστολή μου για "δημοτική ακτοπλο'ί'α" δημοσιευμένη στηνν παλιά "Ελευθεροτυπία" (15 Ιουλίου 2008, σελ.54) την οποία και στο τέλος της παρούσης επισυνάπτω και 2ο) Κάνω έκκληση στους πλούσιους συμπατριώτες μας και τις ενώσεις των ομογενών για να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν επιθυμούν επιστρέφοντες ή επισκεπτόμενοι τα νησιά μας να βλέπουν ακόμη εκεί να κυματίζει η ελληνική σημαία. Δεν θα είναι η πρώτη φορά. Δεν είναι λίγα τα φιλανθρωπικά ιδρύματα, ακόμη με υποστηρικτικά κληροδοτήματα που κοσμούν τη χώρα μας. Ακόμη υπενθυμίζω την απελευθέρωση των νησιών του Αιγαίου από το Πολεμικό μας Ναυτικό κατά τους Βαλκανικούς πολέμους και τον καθοριστικό ρόλο σ' αυτή του θωρηκτού Αβέρωφ, αγορασμένου κυρίως με χρήματα του ομώνυμου εθνικού ευεργέτη. Η φωνή μου μόνη της αδύναμη. Οι προοδευτικές δυνάμεις του τόπου, εκτός της δέσμευσής τους για την αποκατάσταση της αδικίας όταν κυβερνήσουν, οφείλουν να πρωτοστστατήσουν σ' αυτή την προσπάθεια...
   Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος, συνταξιούχος του ΤΣΑΥ, Βριλήσσια.
                                         Η ΠΑΛΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΟΥ
   15.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή και 3.000 νησιά και βραχονησίδες. Αυτή είναι η πατρίδα μας. Και η ακτοπλο'ί'α στα χέρια καραβοκύρηδων να την χωρίζουν, μαζί με την πατρίδα, σε γόνιμη και άγονη. Και έγινε η μετάβαση στα νησιά μας προβληματική μέχρι και απαγορευτική. Η κατάσταση αυτή επιβάλλεται και πρέπει να αλλάξει. Να περάσουν οι συγκοινωνίες στην άμεση κυριότητα και υπεύθυνη διαχείρηση των δήμων, όπου τα μικρά και μεγάλα μας λιμάνια. Και το πρώτο κονδύλι ας βρεθεί από την αντίστοιχη μείωση εκείνου που προορίζεται για την αγορά νέων κανονιοφόρων. Να γίνει φθηνό το εισιτήριο και η άνθιση των νησιών μας η καλύτερη απάντηση για την άμυνα και τις "γκρίζες ζώνες". Γιατί γραμμές όπως στους Οθωνούς, τη Γαύδο και τα Κουφονήσια είναι για τους Έλληνες πολύ γόνιμες και η ακτοπλο'ί'α μας, ζωτική για την ύπαρξή μας, δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να αποτελεί αντικείμενο κερδοσκοπίας σε χέρια ιδιωτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: