Θέλομε να γίνωμεν ελεύθεροι και όχι να λεγόμεθα ελεύθεροι

ΗΛΙΑΣ ΖΕΡΒΟΣ ΙΑΚΩΒΑΤΟΣ 26-12-1848

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

ΤΙΜΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΕΥΧΕΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
 
ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΙΣΑ ΑΓΡΟΤΙΣΑ
ΘΕΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΑΥΡΙΑΝΟ 1960

Τιμή και δόξα στην Δαμουλιάνισα Την Αγρότισσα
των παλαιοτέρων χρόνων που μαζί με στους Άντρες
αγωνιζόταν να μεγαλώσουν και να μορφώσουν τα
παιδιά τους  στις δύσκολες συνθήκες στα χωράφια
στα ζώα και όλες τις άλλες δύσκολες δουλείες
Από την παλιά φρουρά αυτή μια από τις τελευταίες
που δεν θέλει να υποκύψει στο βάρος των χρόνων
είναι η Χαραλαμπία Αλιβιζάτου.
Συνεχίζει ακόμη τον αγώνα όχι πλέον για την επιβίωση
αλλά από Συνήθεια 
Εχει ακόμη τις κότες  και το κήπο της, να περνά την ώρα  
Κάποιοι όμως δεν την αφήνουν ήσυχη
Η Χαραλαμπία απάντησε με την καυστική της Σάτιρα
σ όλους  αυτούς  
Μας παρακάλεσε να το δημοσιεύσουμε
Ανταποκρινόμαστε
Με την ευχή να είναι γερή και δυνατή 



ΟΙ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΕΣ ΚΟΤΕΣ

Καταγγελία μου καμαν στο γεονομικό
και την απάντηση μου με ρίμνα θα την πω

Του Γαβρίλη  ήμουν  αδερφή και κόρη τ Αποστόλη
γέρασα μέσα στο  χωριό  και με σέβονται όλοι

Πολλά χρόνια στο Πλαϊνό μεγάλωνα πουλιά
τώρα όμως ενόχλησαν ανθρώπους και σκυλιά

Έρχεται τώρα και εφκιό στα άλλα να κολλήσει
τόσα χρόνια γίνονται πίκρες με χουν γεμίσει  

Τονα  γινότανε  μετά το άλλο απαράτο
έσκαγα κάθε φορά σαν έβλεπα το άτο

Μου κατάστρεψαν τσι ελιές τρυπήσαν τα βαρέλια
την κλούβα μου ανοίξανε και φύγαν τα κουνέλια

Μου κάμανε όλα αυτά δεν έβαλλα φωνές 
δεν μίλησα από σεβασμό σε πιο παλιές γενιές

Φύγανε οι παλιές γενιές οι χωριανοί ιππότες
τσου νέους τσου πειράζουνε ακόμα κι κότες

Όμως εδώ που φτάσαμε πρέπει να αντιδράσω
στο τέλος μ όσα έπαθα το δίκιο μου θα χάσω

Τι θέλουνε τσι κότες να βάλλω ένα τσοπάνη
να μη μου τσι χαλάσουνε όπως και το μποστάνι

Λέω  αφ το Πλαϊνό δεν φεύγουν τα πουλιά  μου
μέχρι να ρθει η ώρα μου να πάω εγώ καλιά μου

Μη με ρωτάτε για να  πω τ όνομα του Βλάμη
με όσα κάνει θεωρώ  μυαλό δεν έχει δράμι 

ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΥ  ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΑΤΑ
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2018

Κεφαλονίτικο  Λεξικό
γεονομικό  = υγειονομικό
απαράτο =περιστατικό
άτο = Θέαμα
καλιά μου =να φύγω
Πλαϊνό =γειτονιά στα Δαμουλιανάτα
Αφ το =από το 






                                                 ΦΩΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ένα φάντασμα πλανιέται τα βράδια στα Δαμουλιανάτα. Κάνει ζημιές το άτιμο, δημιουργεί προβλήματα στο χωριό, κάνει και σπιουνιές.
Χωριανοί, αν τυχόν το δείτε μπροστά σας, μην τρομάξετε... απλά τραβήξτε του το σεντόνι...